こんにちは:
私はマークです。私はアルコホーリクで2012年7月22以来、飲酒や他の自己処方の気分を変える物質(コーヒーや美味しい食べ物を除く)を摂取していません。
ESHExperience, Strength, and Hope - 経験と力と希望グループ
の中で比べると私はまだまだ赤ちゃんです。しかし、私の
ホームグループAAの中で自分が所属し、活動の拠点となるグループ
のRockers in Ricoveryはポルトガルのオンライングループで数十年間続けている仲間とほぼ
ニューカマーAAに来たばかりの新しい仲間
かAAに戻ってきた仲間が混じり合っています。
私は全てを聞きたいです。長年AAに関わり、その原理を実践してきた人々の洞察、ビックブックの信者、昔ながらの「主がこの日を作られた、よろこびたのしみましょう」という真の信者、長い間の不可知論者や自由思想家、そして特に早期の回復中の人々。彼らはいつも私にアルコール、薬物、破壊的なパターンを超えた偉大な力を見つける試みがどんなふうだったか思い出させてくれます。
私達は誰なのかというトピックの提案をベスありがとうございます。これらが私の簡単な略歴です。コロラド州にあるロッキー山脈の麓にある眠ったような大学のある街で生まれました。2歳の時にはすでに怒りの感情を覚えました。アルコールなどの物質から気分が変化することを早くから覚えました。眠ったような街はヒッピーの楽園となり、高校を卒業する頃にはよくハイになり、友達と10代のアルコール依存症だとよく冗談を言い合っていました。なんとか思春期を乗り越え、一つの災難から一つの災難へと向かい、20代の後半には壮大な夢を抱いてニューヨークにいました。ただし同僚にはアルコールに問題があるように見えると言われていました。
だから1980年代の初めにAAを求めて、それが私の人生を変えました。しかしよくある話ですがミーティングに行かなくなり、仲間との連絡を断つようになり、ついに(ドラムロール)その最初の飲酒を始め、飲まないことを望まなくなり、飲まないことを想像できなくなりました。
AAで聞いたことの中には、もっと早く戻ってこなかった理由がありました。ソーバーの最悪の日は、飲んでいるの最高な日よりもいいという考えは間違っています。少なくともアルコールと薬物が関係しているうちはそうです。
神は私たちが幸福で、楽しく自由であることを望んでいるということも私は確信が持てません。内なる平和や他人を助ける能力や意志は大切ですが、AAの歴史を読んだことがあるので、その後にさまざまな騒動や対立、恨みがあったことを知っています。
また受け入れることが答えだったという言葉も嫌いです。なぜなら、私が不安に感じている場合、それは常に私の責任になるからです。全ては神の計画の一部であり、完璧に起こることという考え方はかなり懐疑的です。もし何か計画されたものがあるとすれば、それは慎重に計画されたものよりもむしろ即興的に見えます。また人生の苦しみや不正義に不快感を感じることで自分を責めることは、自分を責めたり、受け入れられないものを受け入れたりする別の方法になります。」平安の祈りは私たちに勇気と知恵を持って、変えられるものは変える勇気と知恵を持つことを明確にします。それは特に私たちが行動を起こす能力や権限を持っていないという前提を乗り越えることを意味します。
わー私は私達の生活のいくつかの詳細を尋ねられただけで、哲学的になるつもりはありませんでした。現在私は、フランスの中心部にある小さな村に住んでいます。私はソーバーであり今日も生きていてとても嬉しいですが、人生にはまだまだ課題があります。私は誰も読まないであろう二冊の本に取り組んでいますが、そのことは私を災難から遠ざけてくれています。また私は素晴らしいサポートネットワークを持ち、できるだけ他の人をサポートしていますが、形式的な
スポンサーAAプログラムなどを指導してくれる先輩役のメンバー
はいなくて他の人を助ける
スポンサーAAプログラムなどを指導してくれる先輩役のメンバー
としては最近は成功していません。 私はAAの無政府主義的なルーツと助け合いの哲学が大好きであり、ほぼ90年にわたって生き残り多くの面で繁栄してきたことに驚いています。
とにかくみなさんここにいて、これを読んでくれてありがとう。このことは私のソーバーに役立っています。これは物事の計画の中で(もしそれがあるとすれば)いいことです。
前進あるのみ マーク
フランス マルシニー
Translator : me
Greetings:
I’m Mark and I’m an alcoholic who hasn’t had a drink or other self prescribed mood changing substance (other than coffee and good food) since July 22, 2012. So compared with some folks in ESH, I’m a baby. That’s not the case for my home group, Rockers in Recovery, an online group out of Portugal, which is a mix of some folks with multiple decades but mostly folks new or returning to AA.
I need to hear it all: the insights of folks who have been around AA and practicing the principles for much of their lives; the Big Book thumpers, the old school “this is the day the Lord has made, let us be glad and rejoice” true believers; the long time agnostics and free thinkers, and especially people early in recovery, who always have a way of reminding me what it was like attempting to thread that needle of finding a power greater than alcohol, drugs and destructive patterns to turn to.
Thanks Beth for the topic of who we are. Here’s a quick bio-sketch— born in a sleepy college Colorado town at the foot of the Rocky Mountains, I had mastered resentments by age two, discovered the mood altering properties of substances including alcohol early on. Our sleepy town became a hippy haven and by the time I graduated from high school I was often high and used to joke with friends about being teenaged alcoholics. Somehow I muddled through adolescence, careening from one misadventure to another, and by my late 20s I was in New York City with massive grandiose dreams… only to be told by a colleague that I seemed to have a drinking problem.
So in the early 1980s I sought out AA and it changed my life….until— you know the old story— I stoped going to meetings, stopped staying in touch with others in the fellowship, and eventually (drum roll….) picked up that first drink and lost the desire not to drink and couldn’t imagine not being able to drink.
Certain things that I had heard in AA kept me from coming back sooner. The idea that the worst day sober is still better than the best day drinking. Definitely not true….at least during periods when alcohol and drugs still work. But in the end, there were no more best days— it was all torment and misery.
Also the bit about God wants us to be happy, joyous and free. Not so sure. Inner peace and ability/willingness to help others, yes, but I’ve read enough AA history to know that after they wrote that there was all sorts of turmoil and conflict and resentments.
I also hated the line about acceptance being the answer to all my problems since if I’m upset it’s always my fault because everything happens perfectly because it’s all part of God’s plan. Sorry to offend some of you, but call me skeptical about such a master plan— iif there’s any plan at all it seems more improvised than carefully planned out. Also, blaming myself for feeling uncomfortable about some of the suffering and injustice in life can be another way to beat up on myself and/or to accept the unacceptable, to put up with all sorts of dysfunction. The triangulation of the serenity prayer makes it clear that we must had the courage and wisdom to change what we can, which sometimes means overcoming our assumption that we have no agency or ability to take action.
Wow— didn’t mean to get all philosophical when you just asked for a few details of our lives. I’m currently retired and living in a small village in the middle of France. I’m sober and glad to be alive today, although life continues to have challenges. I’m working on two books that nobody will probably ever read but they keep me out of mischief. Also, I have a great support network and support others as best I can, although I don’t have a formal sponsor and have not had success formally sponsoring others of late. I love AA’s anarchistic roots and philosophy of mutual aid and am amazed it has survived and in many ways thrived over the past nearly nine decades.
Anyhow, thank you all for being there and reading this— it is helping me stay sober, which in the scheme of things (the master plan if you will) is a good thing.
Onward,
Mark
Marcigny, France