Everything and No-thing - Mark (2023/6/29)  [Home]
全てか無か
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皆さん、こんにちは:

アルコホリックのマークです。私は AA のコミュニティ、ツール、実践にとても感謝しています。ルイーズ、50年のバースデーおめでとう、18,000回以上の今日一日です!88年の歴史の半分以上もの間、回復のための
プログラム12ステッププログラム、回復のため原理、AAの基本プログラム。
と実践すべき原理を備えたこのフェローシップにいたとは......。10代のアルコホリックであった私が、ちょうどウォームアップしていた頃には、ソーバーになっていたのですね。

そして素晴らしいトピック:決断を下す

第一のステップは、最初の一杯を口にしないことによってのみ実践できるとよく言われますが、私は最初の3つのステップを毎日確認しています。というのも、これらはすべてつながっているからです:私はアルコールに対し無力で、自分のエゴよりも偉大な力に手を差し伸べなければ、生きることがどうにもならず、"ひっくり返し"、"手放し、神に任せ" なければならない、ということです。

ステップ3の下線を引かれた箇所はまた、第11ステップでも繰り返し、"私の/私たちの" 理解する神と強調されています。初期のAAの歴史を読むと、アルコホリックに対して自分自身の
ハイヤーパワー(HP=ハイヤーパワー)神、または高次の力、自分を超えた大きな力。意志と生き方をゆだねる対象。
の力の概念を考えさせるという急進的な考えについて、論争があったことは明らかです。ニューヨークのグループは門戸を広げることを推し進めましたが、アクロンのグループはオックスフォード・グループが用いた福音主義キリスト教の神の定義に固執していました。

私の場合は、まあ複雑です。AAを10年近く続けたある時、私は「卒業」し、慣れ親しんだステップや回復の言葉を捨てて、ユートピア的な、非二元論的な、仏教に触発されたグループに加わり、インドに行きましたが、そこは、原理よりもパーソナリティが重視される人格カルトでした。私はAAミーティングに行くのをやめ、やがて最初の酒を手にしました......。そして20年近く、飲酒のコントロールをしようと試みました。

AAへの復帰の障害のひとつは、酒や薬物をどうにかコントロールできるという考えに溺れ、飲みたくないという気持ちを失ったことでした。しかしもうひとつは、AAやほとんどの西洋の霊的伝統が根底に持つ、神に対する二元論的な考え方でした。それは私自身の、分離の無い一体感の霊的体験と一致しなかったのです。そのような体験の後には、しばしば「恩寵からの転落」と分離があり、自分のエゴが再び運転席に戻ってきました。

「神が全てか、無か」という発言に対して私は、semantics (意味論) で反論をしました。仏教徒は神というものや実体は存在しないと考えていて、厳密には有神論者です。彼らはまた、「共同体/友情/一体性」、「教え/原理/回復」、「実践/奉仕/祈りと瞑想」の三位一体で構成されていて、多くの点で AA に似ています。しかし私が理解する仏性、そして仏性が意味する慈愛は、実際には無であり、私とは切り離された存在ではなく、むしろ広大な深遠な虚無であり、意識に溢れ、そこから分離することは不可能なのです。

もちろん、より仏教的、あるいは非二元的な視点を持ち込もうとする
12ステップ12ステッププログラム、回復のため原理、AAの基本プログラム。
の解釈もあり、私はそれが役に立つと思いました。しかし、私が本当にどん底に落ちて AA に戻ってきた時、私は神がすべてか無かという議論をあきらめました。私の理解する神は、あらゆるものであり、同時に無なのです。それが私がシンプルでいられる理由です。

とにかく、人生は厳しいものです。人間らしくあることは簡単ではありません。初期のAA の歴史を読むと、ステップを開発し、実行し、
ビッグブックビッグブック・AAの基本テキスト(書籍)
を出版した後でさえ、人々がいかに困難な時間を過ごしたかを思い知らされます。ある人は追い出され、悲劇を経験し、深く落ち込み、またAAの初期に尽力した他の人々は、恨みを買いって最初の一杯を手にして、二度とAAに戻ってきませんでした。また、何十年もの間、ソーバーを続けるのに苦労した人もいました。ミーティングに行くことで私は、たとえ
ソブラエティ神様・ハイヤーパワーとつながり、お酒を飲まない生活
にあってさえも、自分には助けが必要であることを思い知らされます。毎日「手放し、神に委ねる」決心をしなければなりません。

私の身近にいるうつ病の人が、昨夜私に自殺願望があることを告白しました。私は無力だと感じましたが、それと同時にただ話を聞くだけでなく、何か行動を起こす必要があるのかもしれません。だから私は導いてくれるように祈り、今ここにいられることに感謝します。私がソーバーでいられる手助けをしてくれて、飲んでしまった時よりも正気でいられるように手助けをしてくれた皆さんに、今日も感謝しています。

Onward,
Mark
Marcigny, France

Translator : yu



Greetings all:

I’m Mark and I’m an alcoholic. I’m mighty grateful for the community, the tools and the practices of AA. Congrats Louise on 50 years— over 18,000 24 hours! It is for this alcoholic mind boggling to think you’ve been in this fellowship with its program of recovery and principles to practice for more than half of its 88 year history….. and that you got sober when I as a teenage alcoholic and addict was just getting warmed up.

And what a great topic: making a decision.

Folks often say the first step is the only one I can practice perfectly by not picking up that first drink, but I affirm the first three steps every day since they are all connected: I’m powerless over alcohol, my life is unmanageable unless I reach out to a power greater than my ego and “turn it over” and “let go and let God.”

The underlined part of the third step, repeated in the 11th step, stresses the God of our/my understanding. In reading about early AA history there was evidently some controversy about the radical idea of letting alcoholics come up with their own concept of a higher power: the New York contingent pushed for an open door while the Akron group was more attached to the evangelical Christian definition of God that the Oxford Group used.

For me, well, it’s complicated. At one point after nearly a decade in AA I “graduated”, leaving behind the familiar language of steps and recovery to join a utopian, non-dual, Buddhist inspired group that went to India, where I discovered it was a personality cult where personalities were more important than principles. I stopped going to meeting and eventually picked up that first drink…. And spent nearly two decades trying a little controlled drinking.

One of the obstacles in my return to AA was that I lost the desire not to drink, consumed by the idea that I could somehow control the drink and drugs. But another was the dualistic idea of God that AA— and most Western spiritual traditions— are rooted in. It didn’t correspond to my own spiritual experiences of Oneness and no-separation….even though after such experience there was often a “fall from grace” and separation as ego returned to the driver’s seat.

To the statement: “either God is everything or God is nothing” I balked at the semantics. The Buddhists are technically a-theist since they don’t think there is a thing or entity of God. They are also similar to AA in many ways since they are organized in the triad of community/fellowship/unity, teachings/principles/recovery, practice/service/prayer & meditation. But Buddha nature, as I understand it, and the loving kindness that it implies is really no-thing, not an Entity separate from me but more of a profound Emptiness that is vast, brimming with consciousness, impossible to be separate from.

There are of course interpretations of the 12 steps that attempt to bring more of a Buddha or non-dual perspective, which I find helpful. But once I really hit bottom and came back to AA, I gave up the debate of God being everything or nothing. The God of my understanding is every-thing and no-thing at the same time. That helps me keep it simple.

Anyhow, life is hard. Being a human being is not easy. Reading early AA history is a reminder of how even after developing and working the steps and publishing the Big Book, people had a difficult time. Some were evicted, experienced tragedies, got deeply depressed. Others who were instrumental in AA’s early days got resentments and picked up that first drink and never returned. Others struggled to stay sober for decades. By going to meetings, I’m reminded how even in sobriety I need help. Every day I need to make a decision to « let go and let God ».

Someone near and dear to me who has been depressed admitted to me last night that they were suicidal. I feel powerless yet at the same time know I may need to take some action beyond just listening to them. So I pray for guidance and give thanks for being able to be here now. And I thank you all for helping me stay sober… and saner than I would be otherwise.. today.

Onward,
Mark
Marcigny, France





This is an amateur translation, so take it with a grain of salt.
シロウトの翻訳なので、大目に見てね


AA Nishiogi Big Book (Tokyo, Japan), 2023 
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