Living Amends - Mark (2023/9/23)  [Home]
生きた埋め合わせ (Living Amends)
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ご挨拶:

アルコホリックのマークです、驚くべきことに、頭はスッキリしていて、多少の痛みはあるけれど、それでも昨夜したこと、しなかったことについては後悔は無く、胃に穴も開いておらず、アルコール依存症の影響で頭がズキズキしてもいません。

シラフになるために、AA以外の方法もあることは知っています --- 数年前に95歳で他界した母は、80歳で肝臓を悪くしていると医者に言われた時に酒をやめて、私たちを驚かせました。生きたいという願望以外には、特に霊的な目覚めは見られませんでした。

ティナ、第9ステップと埋め合わせのトピック(テーマ)をありがとう。回復とAAミーティングが主なテーマになっているアメリカのテレビドラマをいくつか見ているのですが、今見ているある番組では、埋め合わせをすることがいかに危ういものになり得るかをきちんと描いています。 (この番組はフィクションですが、出演者や脚本家の何人かはAA
プログラム12ステッププログラム、回復のため原理、AAの基本プログラム。
をやっているに違いありません。報道、ラジオ、映画のレベルにおける個人のアノミニティ - 無名性についての禁止事項を回避しているのでしょう)

この番組について私が取り上げたいトピックは、悪い行いをしたことに対して謝るという行為は、それが本心であれば問題ありませんが、 そうでない場合には問題があるということです。アメリカのあるコミュニティ(およびこうしたテレビ番組)でも、埋め合わせをすることはほとんど決まりきった当たり前のことになっていますが、 とりわけスリップ(pelapse)をしたような時には、人々はそれを騒ぎ立てます。ソーバーになったばかりの頃、私はステップをちゃちゃっと通り抜けたいと思いました。(何年もではなく、何日・何週間かでステップを行った初期のAAの仲間たちに触発されたこともあります)そして私に最も必要だった埋め合わせは、元カノと両親に対するものでした。

でも、元カノは私と関わりを持ちたがらなかったし、私は彼女を放っておくように提案されました。そして両親には、私は以前から変わっていましたよ、という(おそらく誤った?)謝罪と誓いをしました。さらに、両親に対する私の憤りの問題(それは主に彼らは私の自尊心を高めるのではなく、批判によって自尊心を萎えさせようとしていたことでした)は、私の埋め合わせにきちんと織り込まれていませんでした。

初期のAAには6つのステップがあって、オックスフォード・グループから借用したものだと私は理解しています:1) 完全な敗北(これがステップ1に発展しました)、2)
ハイヤーパワー(HP=ハイヤーパワー)神、または高次の力、自分を超えた大きな力。意志と生き方をゆだねる対象。
への依存と導き(ステップ2〜3)、モラルの棚卸し(ステップ4)、懺悔・告白(ステップ5〜7)、修復(ステップ8〜9)、それと他のアルコホリックと共に働くこと(ステップ12 - すべての事柄において原則を実践するための準備としてステップ10と11が追加されました)。

私にとっては、直接的に埋め合わせ/賠償をすることは、それを誠実に行うならば重要なことですが、しかしながら、たとえ
スポンサーAAプログラムなどを指導してくれる先輩役のメンバー
の指導があったとしても、それが実際には巧妙な自己追求と自己顕示欲(今の私を見てください!最高のソーバーでしょう!的な)を助長するものであることも経験してきました。それよりも私にとって重要なことは、私がどう変わったかを行動で示すことです。他の仲間がコメントしているように、真の生きた埋め合わせ (Living Amends) は、自分が問題の一部であり続けることをやめて、解決策の一部となることによってもたらされます。

今日私がソーバーでいられることを、手助けしてくれてありがとう
Mark
Marcigny, France

Translator : yu



Greetings:

My name is Mark and I’m an alcoholic who, amazingly, work up with a clear head, a few aches and pains, but no regrets about had or hadn’t done last night, no pit in my stomach and throb in my head from the effects of alcohol abuse disorder.

I know there are ways other than AA to get sober— my mother who passed away a few years ago at age 95 stopped drinking much to our amazement when a doctor told her it was hurting her liver at age 80. No particular spiritual awakening in her that I could see other than a desire to live.

Thanks for the topic of the 9th step and making amends, Tina. I’ve been indulging in some American TV series where recovery and AA meetings are a major theme, and one show I’m watching now actually does a decent job of showing how fraught making amends can be. (Since the show is fictional but I suspect some of the actors and writers must be in the program, they are able to get around the 11th tradition’s prohibition about personal anonymity at the level of press, radio, films )

One of the topics I’ve seen covered in these shows is how going through the motions of apologizing for bad behavior is all well and good if it is authentic, but it can be problematic if it isn’t. In some US communities (and on these tv programs), making amends has become almost cliche and routine, especially when people make a big deal of it and then relapse. When I first got sober, I wanted to zoom through the steps (inspired in part by the early AAs who spent days and weeks on the steps rather than years) and the main amends I needed to make were to my ex-girlfriend and my parents.

But my ex wanted nothing to do with me and I was encouraged to let her be. And my parents had heard me apologize and swear that I had changed before. Moreover, my resentments toward them (which I realized later were mainly about them not bolstering my ego but trying to deflate it by criticism) were not properly factored into my amends.

In the early AA they had six steps, which were as I understand it borrowed from the Oxford Group: 1) *Complete deflation* (which evolved into step 1) , 2) *Dependence and guidance from a higher power *(steps 2-3), *Moral inventory *(step 4), *Confession* (Steps 5-7), *Restitution *(steps 8-9) and *Continued work with other alcoholics *(Step 12— with 10 and 11 being added to help prepare for practicing the principles in all our affairs).

For me, while making direct amends/restitution is important when done with integrity but I’ve also experienced that even with guidance of a sponsor it can actually be another clever form of self-seeking and aggrandizement (Look at what a good sober person I am now!). Even more important to those near and dear to me is demonstrating through my actions how I have changed. As others have commented, true living amends come from being part of the solution rather than continuing to be part of the problem.

Thank you all for helping me stay sober today.
Mark
Marcigny, France





This is an amateur translation, so take it with a grain of salt.
シロウトの翻訳なので、大目に見てね


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