ESHExperience, Strength, and Hope - 経験と力と希望グループ
の今週のミーティングへようこそ
ミーティングの流れは、司会者がその週のトピックを選び、グループの誰もがそのトピックについての分かち合いをすることが出来ます。グループ全体への投稿量を最小に抑えるために、個人的なメッセージはグループ宛てではなく、その人宛てに直接送ることを推奨します。
コメントは
アルコホリズムアルコール依存症のみならず霊的な病
からの回復に関わるものにしてください。「
ESHExperience, Strength, and Hope - 経験と力と希望グループ
のミーティングは日曜の未明早朝(米国東部標準時)以降に始まり、次の土曜の午後11時59分まで、メンバーは分かち合いを投稿することができます」
全メンバーはご自身のAA記念日である
ソブラエティ神様・ハイヤーパワーとつながり、お酒を飲まない生活
・デートに分かち合いをすることをお勧めします。AA以前の生活がどうだったか。何が起こって、現在はどうなっているかをs、グループの仲間に教えてください。
電子献金もお忘れなく。伝統7に基づく献金先はこちらです:
小切手の送り先はこちら:
Lin Chamberlain
732 Pecore Street
Houston, TX 77009
PayPalでの献金先はこちら:
Yynetta732@aol.com
Phone 713-724-5337
ビジネスリストに登録して、毎月のビジネスミーティング(運営会議)に参加することをご検討ください。http://mylist.net/listinfo/esh-business
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はいつでも新しい仲間を歓迎します。つながってくれそうな新しい仲間に我々のウェブサイトを紹介してください。http://mylist.net/listinfo/esh
スポンサーAAプログラムなどを指導してくれる先輩役のメンバー
か、あるいはAAのスタートを切らせてくれる誰か(一時的でも、継続的でも)を探している方は、
スポンサーAAプログラムなどを指導してくれる先輩役のメンバー
リスト・キーパーのパム・S (pamelas8246@gmail.com) に連絡をしてください。彼女が喜んで、あなたのためのボランティアのリストを送ります。パムはまた、
サービスAAの奉仕活動
・
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を紹介することもできます。その仲間たちは、現在役割に就いているか、あるいは単に学びたいかに関わらず、
サービスAAの奉仕活動
に関する質問がある方の役に立つ準備をしています。
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クレイグ・キースです。アルコホーリクであり、今日もソーバーでいられることに感謝しています。スーさん、今回のミーティングでトピックを発表させていただき、ありがとうございます。絶望的な心と体の状態から回復し、節目を迎えられた仲間の皆さん、おめでとうございます。
今週のトピックとして、皆さんが参加しているミーティングで普段どのような祈りが使われているか、もしあればシェアしていただきたいと思います。私たちのテキサスの地域では、ミーティングの開始時に「平安の祈り」を、終了時には「主の祈り」を唱えています。
以下は、1959年4月14日に書かれた、AAミーティングで使用される祈りに関する(ビル・Wの)手紙です。
「1959年4月14日
親愛なるラスへ
返信が遅れてしまい、本当に申し訳ありません。ロイスと私は長い間国外に出ており、その後、ニューヨークで流行していた長引くタイプのインフルエンザにかかってしまいました。しかし、今はもう大丈夫です。ただ、遅れた理由をお伝えしたかったのです。
さて、各AAミーティングに「主の祈り」を加える件についてですが。
この習慣は、おそらくAAの初期に影響を与えたオックスフォード・グループから来たものでしょう。書籍『AA成年に達する』の中でも、彼らとAAの関係について触れていると思います。「主の祈り」を唱えるのは、(オックスフォードグループの)彼らが各ミーティングの終了後に行っていた慣習だったようです。したがって、それが私たちの間でも自然に一般的な慣習として広まったのだと思います。
もちろん、普段のAAのミーティングにどのような祈りであっても導入することに不快感を示す人はいつもいるでしょう。また、「主の祈り」はキリスト教の文書だという不満も時々あります。それでも、この祈りは非常に広く使われ、認知されているため、そのキリスト教起源に関する議論は少し無理があるように思います。さらに、多くのAAメンバーは何らかの神を信じており、その恩恵を通じてコミュニケーションや力を得ることができると信じています。このことが一般的な共通認識である以上、少なくとも「平安の祈り」と「主の祈り」がミーティングで使用されるのは当然のことだと思います。無神論者や不可知論者の
ニューカマーAAに来たばかりの新しい仲間
の感情に配慮するために、私たちの光を完全に覆い隠す必要はないように思います。
しかしながら、こちらの地域では、ミーティングのリーダーは通常、「主の祈り」に参加したいと思う人だけが一緒に唱えるようにお願いしています。反対する人たちにとって最悪の事態は、それを聞かなければならないことです。これは、彼らの成長段階において、おそらく寛容さを養うための有益な経験となるでしょう。
これが、私が覚えている限りの「主の祈り」に関する話の全体です。あなたの手紙を読んで、どのような文脈でこの質問を持ち出されたのか少し気になりました。
ところで、ロイスと私があなた方お二人との友情をどれほど大切にしているか、どうかご存じいただければと思います。いつか近いうちに、神のご加護でまたお会いできることを願っています。
敬具
ビル・ウィルソン」
心からの敬意を込めて
クレイグ・キース
テキサス州メイソン
シラフになった日:1985年2月15日
Translator : yu
WELCOME TO THE ESH WEEKLY MEETING
The structure of an ESH meeting is that the chairperson selects a topic for the week and anyone in the group has the option to share on that topic. In order to keep the postings to a minimum for the entire group, we suggest that personal messages be sent directly to that person and not via the Group.
Comments should be closely related to recovery from alcoholism. "The ESH meeting will begin no earlier than Sunday morning anytime after midnight EST and members are requested to post their shares no later than the following Saturday night at 11:59 PM EST."
All members are encouraged to share their A.A. anniversary on their annual sobriety date. Tell the group what your life was like before AA, what happened, and what it's like today.
Also, please remember the cyber basket. Here is where you can mail your 7thTradition Contributions:
Make all checks payable to:
Lin Chamberlain
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Houston, TX 77009
PayPal contributions may be made to:
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Please consider joining us at our monthly business meeting by signing up to join the Business List at http://mylist.net/listinfo/esh-business .
ESH is always open to new members. Please refer potential new people to our website at :http://mylist.net/listinfo/esh .
If you're looking for a sponsor/someone willing to get you started.. (temporary or otherwise) please contact our Sponsorship List Keeper, Pam S, (pamelas8246@gmail.com) and she will gladly send a list of willing volunteers to you. Pam can also provide you with the names of service sponsors. These individuals have made themselves available to anyone who has questions about anything regarding service work, whether they currently hold positions or merely want to learn more.
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I'm Craig Keith, an alcoholic and grateful to be sober today. Thank you Sue for allowing me to present a topic for our meeting. Congratulations to everyone celebrating a milestone in your recovery from a seemingly hopeless state of mind and body.
I thought for a topic this week, I'd ask y'all to share what if any prayers are customarily used in the meetings you attend. In our area of Texas, the Serenity Prayer is used to open the meeting and the Lord's Prayer is prayed at the close of the meeting.
The following is a letter penned on April 14, 1959 concerning prayers used at AA meetings:
“April 14, 1959
Dear Russ,
Am right sorry for my delay in answering. Lois and I were a long time out of the country and this was followed by an attack of the marathon type of flu that has been around here in New York. We are okay now, however, but I did want to explain my delay.
Now about the business of adding the Lord’s Prayer to each A.A. meeting.
This practice probably came from the Oxford Groups who were influential in the early days of A.A. You have probably noted in AA. Comes of Age what the connection of these people in A.A. really was. I think saying the Lord’s Prayer was a custom of theirs following the close of each meeting. Therefore, it quite easily got shifted into a general custom among us.
Of course, there will always be those who seem to be offended by the introduction of any prayer whatever into an ordinary A.A. gathering. Also, it is sometimes complained that the Lord’s Prayer is a Christian document. Nevertheless, this Prayer is of such widespread use and recognition that the arguments of its Christian origin seems to be a little farfetched. It is also true that most A.A.s believe in some kind of God, and that communication and strength is obtainable through His grace. Since this is the general-consensus it seems only right that at least the Serenity Prayer and the Lord’s Prayer be used in connection with our meetings. It does not seem necessary to defer to the feelings of our agnostic and atheist newcomers to the extent of completely hiding our light under a bushel.
However, around here, the leader of the meeting usually asks those to join him in the Lord’s Prayer who feel that they would care to do so. The worst that happens to the objectors is that they have to listen to it. This is doubtless a salutary exercise in tolerance at their stage of progress.
So that’s the sum of the Lord’s Prayer business as I recall it. Your letter made me wonder in just what connection you raise the question.
Meanwhile, please know just how much Lois and I treasure the friendship of you both. May Providence let our paths presently cross one of these days.
Devotedly yours, Bill Wilson”
Fondest regards,
Craig Keith
Mason, Texas
dry date 02.15.85